راهنمای جامع انتخاب بهترین رنگ مو مناسب پوست شما

تا به حال به این نکته توجه کرده اید که چطور یک تغییر ظریف در تن رنگ موهایتان ویژگی های صورتتان را برجسته می  کند یا حتی یک رنگ اشتباه رنگ صورت را تیره می کند؟ انتخاب رنگ درست برای موها پوست شما را سالم و درخشان نشان می دهد. رنگ هایی که بر روی مو استفاده می کنید، بسته به رنگ پوست شما می تواند بسیار زیبا و جذاب دیده شود یا برعکس کاملا نامتناسب بنظر برسد. انتخاب رنگ مو باید بسته به رنگ پوست باشد.

در این مطلب قرار است به طور کامل و جامع در مورد بهترین رنگ مو برای انواع پوست ها صحبت کنیم. اگر می خواهید موهایتان را رنگ کنید و نمی دانید چه رنگی برای موهایتان مناسب است، پس این مطلب برای شماست.

 

 

 

چطور رنگ پوست خود را تشخیص دهید

پیش از این که بخواهیم در مورد بهترین رنگ مو متناسب با رنگ پوست صحبت کنیم، بد نیست شما را با نحوه تشخیص رنگ پوست آشنا کنیم. به این ترتیب مطمئن می شوید رنگ مویی را انتخاب کرده اید که با رنگ پوستتان بهترین هماهنگی را دارد.

 

تشخیص رنگ پوست

برای تشخیص رنگ پوست، ابتدا باید بفهمید که پوستتان در کدام دسته ته رنگ ها قرار می گیرد. رنگ های گرم، سرد، خنثی یا حتی روشن ترین رنگ پوست ها می توانند ته رنگ های متفاوتی داشته باشند. روش هایی برای تشخیص رنگ پوست وجود دارد که به آن اشاره می کنیم.

 

  • چگونه برنزه می شوید

اگر پوست شما بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب قرمز می شود و مستعد سوختگی است، ته رنگ پوست سردی دارید. اگر به راحتی برنزه می شوید، ته رنگ پوست شما گرم یا خنثی است.

 

  • رنگ رگ های شما

در نور روز به رنگ رگ های مچ دست خود نگاه کنید، اگر سبز به نظر می رسند، این یعنی پوست شما گرم است. اگر رگ هایتان آبی یا بنفش باشد، رنگ پوست تان سرد است. اگر نمی توانید تشخیص دهید که رگ هایتان بیشتر آبی است یا سبز، ته رنگ پوست خنثی دارید.

 

  • رنگ پوست شما در مقابل چیزهایی با رنگ خنثی

یک تیشرت سفید بپوشید یا فقط یک ورق کاغذ در کنار صورت خود قرار دهید و در اتاقی که نور طبیعی داشته و به خوبی روشن شده  است، به آینه نگاه کنید. اگر صورتتان زرد به نظر می رسد، رنگ های گرم غالب هستند. اگر گلگون به نظر می رسید، ته رنگ پوستتان سرد است. اگر هیچکدام از این دو نبود، پس رنگ پوست شما خنثی است.

نکته مهم: اگر می خواهید بهترین نتیجه را پیدا کنید، از هر چند روش استفاده کنید تا به درستی رنگ پوست خود را تشخیص دهید. بعد از پی بردن به رنگ پوست، خرید رنگ مو متناسب با آن ساده تر خواهد بود.

 

  • به رنگ چشمان خود دقت کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از راه هایی که می توانید بفهمید که رنگ پوست شما چه رنگ است، دقت کردن به رنگ چشمانتان است. اگر چشمان شما دارای رگه های طلایی و خاکی و زرد است، معمولا ته رنگ پوست شما گرم است.

برعکس هرچه در چشمان شما رگه های آبی و سبز بیشتر باشد، رنگ پوست شما بیشتر به سمت تناژهای سرد می رود.

 

  • خودتان را با یک سلبریتی مقایسه کنید

سلبریتی ها برای انتخاب رنگ موهای خود از استایلیست ها و آرایشگران هالیوودی معروف کمک می خواهند. بنابراین اگر باز هم مطمئن نیستید که رنگ پوست شما چه رنگی است و چه رنگ مویی برای شما بهترین انتخاب است، خیلی ساده دنبال یک سلبریتی بگردید که رنگ پوستی مشابه پوست شما داشته باشد.

می توانید با کمی جستجو در اینترنت یا سوال از یک آرایشگر خبره به ترکیب رنگ آن پی ببرید و از آن استفاده کنید.

 

 

ته رنگ های رایج پوستی را بشناسید

معمولا صورت انسان در کنار رنگ واقعی خود، ته رنگی هم دارد که بر روی انتخاب و استفاده رنگ موی مناسب شما تاثیرگذار خواهد بود. از این رو در ادامه به چند ته رنگ رایج پوستی اشاره می کنیم.

رنگ های گرم متفاوتی در پوست وجود دارد که باید جداگانه آن ها را در نظر بگیریم. هنگام انتخاب رنگ مو، باید برخی را تقویت کرده و برخی دیگر را به کمک رنگ موی مناسب پنهان کنیم.

به عنوان مثال، پوست هایی با ته رنگ صورتی عموما باید با پوششی خنک تر تقلیل پیدا کنند. اما صاحبان این رنگ پوست می توانند از رنگ هایی مثل رنگ توت فرنگی و قرمزی برای موهای خود استفاده کنند.

رنگ های طلایی یا زرد برای این رنگ پوست مناسب نبوده هر دو تناژ گرم ظاهر را بیمار گونه و خسته نشان می دهند.

رنگ های زرد در پوست باید با یک چیزی کامل شوند که به گرم شدن پوست کمک کند بدون این که فرد را شکسته و خسته نشان دهند. معمولا استفاده از رنگ هایی مانند شاه بلوطی برای این ته رنگ پوست ها خوب بوده و حتی زردی بیش از حد رنگ پوست را هم خنثی می کند.

پس به طور کلی رنگ پوست و تنالیته آن به طور مستقیم روی رنگ مو اثر گذاشته و حتی می تواند پوست را سردتر، کمتر و یا خنثی نشان دهد. برای این که ظاهری زیبا و متعادل به دست بیاورید، حتما به این تناژ رنگی باید توجه داشته باشید.


نکته ای که کمتر کسی آن را بیان می کند: تاثیر فصول بر روی رنگ پوست و در نتیجه تاثیر آن بر روی رنگ مو است.

پس اگر می خواهید رنگ مویی انتخاب کنید که با رنگ پوستتان تناسب داشته باشد، پس به فصلی که در آن قرار دارید هم توجه کنید. در فصل های بهار و تابستان رنگ پوست کمی تیره تر می شود اما در پاییز و زمستان کمی روشن تر می شود. بنابراین بهترین رنگ مو را با توجه به این تغییرات پوستی در فصول مختلف انتخاب کنید.


 

بهترین رنگ مو برای پوست شما

بهترین رنگ مو برای پوست شما

قاعده کلی برای انتخاب بهترین رنگ مو این است که ته رنگ پوست سرد با رنگ موی سرد جذاب تر به نظر می رسد؛ در حالی که ته رنگ پوست گرم با رنگ موی گرم بهتر به نظر می رسد. به این ترتیب، هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست، چهره شما را برجسته می کند و ویژگی های شما را نمایان می کند.

با این حال، گاهی اوقات انتخاب یک تن مخالف می تواند تضاد قابل توجهی ایجاد کند مثلا یک پوست کک مکی بسیار روشن و خنک با تناژی از مسی گرم، فوق العاده به نظر می رسد. روش های مختلفی برای یافتن مناسب ترین رنگ مو برای رنگ پوست وجود دارند که بیشتر به آن ها اشاره می کنیم.

 

 

پوست روشن با ته رنگ گرم

خانم هایی که پوست روشنی دارند، اغلب به طور طبیعی بلوند هستند. اگر این توصیف در مورد شما صدق می کند، توصیه می کنیم برای هماهنگی با پوست گرم خود، از رنگ موی بلوند عسلی و طلایی استفاده کنید.

بهتر است موهای خود را بیش از نیم تن تیره  رنگ نکنید، چون شما را شکسته و غمگین نشان می دهد.کسانی هم که موهایشان به طور طبیعی تیره تر و پوست روشن با رنگ گرم دارند، می توانند بین رنگ موهای قهوه ای سرد یا قهوه ای گرم یکی را انتخاب کنند.

رنگ های سبزه گرم مانند شکلات شیری، کاراملی یا قهوه ای طلایی رنگ های گرم را در پوست شما برجسته تر کرده و چشم های فندقی و سبز را بیش از هر جزء دیگری نمایان می کنند.

رنگ قهوه ای با ترکیب خاکستری سرد، تضادی با رنگ پوست گرم ایجاد می کند و رنگ چشم آبی یا خاکستری را برجسته  می کند. رنگ های سرد در این نوع رنگ ها معمولا زودتر از بین می روند. می توانید از شامپوی نقره ای برای حفظ تناژ سرد رنگ مو استفاده کنید.

 

 

پوست روشن با ته رنگ خنثی

اگر پوستی روشن با ته رنگ خنثی دارید، خوشبختانه بیشتر رنگ ها برای موی شما مناسب هستند. رنگ خنثی پوست، رنگ موی سرد و گرم را به یک اندازه به خوبی نشان می دهد.

با این حال، اگر می خواهید جوان تر و درخشان تر به نظر برسید، تناژ هایی با سایه گرم انتخاب کنید. کاراملی رنگ مناسبی خواهد بود. به طور کلی، رنگ های گرم تر و روشن تر، یک اثر ضد پیری فوری ایجاد می کنند. به هایلایت های طلایی همیشه فکر کنید.

 

 

پوست روشن با ته رنگ سرد

خانم هایی که پوست روشن با ته رنگ سرد دارند، باید در انتخاب رنگ مو دقت بیشتری به خرج دهند. نباید به اشتباه از رنگ های خاکستری و یخی استفاده کنید تا رنگ پوست خود را به سردتر از چیزی که هست تبدیل کنید.

اما اگر به دنبال بهترین رنگ مو برای این نوع پوست هستید، تناژ قرمز و بنفش تیره چهره شما را جذاب تر خواهد کرد. در همان حال، رنگ هایی مانند برنجی و زرد پوست شما را کدر نشان می دهند. البته این بدان معنا نیست که نمی توانید رنگ موی گرم استفاده کنید. استفاده از رنگ هایی مانند بلوند توت فرنگی و مسی، تظار زیبایی با چهره شما ایجاد می کنند.

 

 

پوست بین گرم و سرد با ته رنگ گرم

برخی اوقات رنگ پوست شما ممکن است چیزی بین گرم و سرد بوده و به سمت یکی از این دو متمایل باشد. در این صورت قهوه ای عسلی با برخی از هایلایت های کاراملی، بهترین گزینه برای پوست متوسط با ته رنگ گرم هستند.

این رنگ موها سبب برنزه نشان دادن پوست شما شده و آن را درخشان و سالم نشان می دهند.

 

 

پوست بین گرم و سرد با ته رنگ خنثی

حالت دیگری از پوست  است که با وجود متوسطی از سرد و گرم بودن، ته رنگ خنثی دارند. اگر رنگ پوست شما در این دسته قرار می گیرد، می توانید آزادانه از هر رنگ مویی که دوست دارید استفاده کنید.

رنگ هایی مانند صورتی، آبی، سبز، زرد و حتی رنگین کمانی روی صورت شما نشسته و شما را زیبا نشان می دهند. حتی می توانید بسته به رنگ چشمان خود، از رنگ های هماهنگ با رنگ چشم خود هم استفاده کنید تا بیش از پیش صورتتان برجسته و جذاب باشد.

 

 

پوست بین گرم و سرد با ته رنگ سرد

پوست متوسطی که ته رنگ سرد دارد، انتخاب های زیادی ندارد. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دقت کنید. بهترین رنگ مو برای این تن رنگی پوست، بلوند کثیف و شکلاتی است. در این نوع پوست همیشه رگه هایی از سردی و قرمزی دیده می شود. بنابراین رنگ موهای قرمز و بنفش صورت شما را بهتر نشان می دهند.

 

 

پوست تیره با ته رنگ گرم

برای کسانی که پوست تیره دارند، رنگ موهای جذاب زیادی وجود دارد. با این حال، اگر می خواهید ته رنگ گرم پوست خود را تقویت کنید، رنگ موهای گرم را انتخاب کنید. در حالی که ریشه ها را طبیعی تر نشان می دهید، در ساقه های مو به سراغ بالیاژ یا امبر طلایی بروید. از این رنگ مو می توانید برای پوست های تیره با تناژ زیتونی استفاده کنید.

 

 

پوست تیره با ته رنگ خنثی

اگر صاحب پوستی تیره با ته رنگ خنثی هستید، رنگ های سرد و گرم به یک اندازه به چهره شما می آیند. سعی کنید هر دو رنگ خاکستری و طلایی را آزمایش کنید.

 

 

پوست تیره با ته رنگ سرد

متاسفانه این نوع رنگ پوست با هر رنگی هماهنگ نمی شود و معمولا برای صاحبان این نوع پوست، انتخاب بهترین رنگ مو سخت نیست چون تنوع کم است.

اگر پوست شما چنین رنگ هایی دارد، می توانید از رنگ های طبیعی و رنگ هایی که به رنگ موی طبیعی خودتان نزدیک تر است استفاده کنید. رنگ های مشکی و قهوه ای تیره انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

 

 

 

برای انتخاب بهترین رنگ مو از قانون تضاد استفاده کنید

در بخش پیشین به این موضوع اشاره کردیم که می توانید برای رنگ موهای خود از رنگ هایی استفاده کنید با پوست شما سازگار بوده و تناژ رنگی مشابهی داشته باشند.

اما همیشه این قانون قابل اجرا نیست. گاهی ممکن است بخواهید از قانون تضاد استفاده کنید. در دنیای رنگ ها قانونی وجود دارد که در حین بکار بردن 2 رنگ، از تضادها به جای تناسب ها استفاده می کنند.

در رنگ کردن مو هم می توانید از این قانون استفاده کنید. حالا که رنگ پوست خود را تشخیص داده اید، به کمک این قانون می توانید بهترین رنگ مو متضاد با رنگ پوست خود را انتخاب کنید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

 

رنگ مو برای پوست رنگ روشن

اگر پوستی کاملا روشن یا رنگ پریده با ته رنگ  سردی مثل ته رنگ صورتی، آبی یا قرمز در چهره خود دارید و به دنبال انتخاب بهترین رنگ مو برای خود هستید، می توانید از رنگ موی طلایی یا گرم با رنگ های گرم روی پوست خود استفاده کنید.

بنابراین موهای بلوند طلایی، قرمزهای و رنگ های نود یا خنثی تعادل خوبی به صورت شما خواهند بخشید. برای کسانی که صورتشان ته رنگ گرم تری دارد، بهتر است از رنگ موهایی استفاده کنند که طبیعی به نظر آمده و آن ها را سالم نشان دهد.

برای مثال می توانید از رنگ ها سردی مثل خاکستری یا رنگ های مایل به قرمزی مثل موهای بلوند عسلی، یا بلوند توت فرنگی، مسی، طلایی، بژ سرد و قهوه ای طلایی پر رنگ استفاده کنید.

 

 

رنگ مو برای پوست رنگ تیره

ایجاد کنتراست مناسب بین رنگ چهره و رنگ مو بسیار مهم است. چیزی که نمی خواهید این است که رنگ موی شما کاملا با پوست شما مطابقت داشته باشد، زیرا در این صورت هیچ جذابیتی به صورت شما اضافه نمی شود. حتی ویژگی های زیبای چهره شما در بین رنگ های بیش از حد شبیه به هم گم می شود.

اگر دارای پوستی با رنگ های طلایی یا گرم هستید، سایه هایی از تناژ رنگ های ماهگونی و مسی آفتابی رنگ جذابی بر روی پوست شما خواهند داشت. حتی می توانید کمی رنگ قهوه ای – طلایی ملایم را هم امتحان کنید.

برای رنگ پوست های سردتر، ته رنگ های صورتی – آبی خود را با رنگ های سرد مو مانند قهوه ای قرمز ملایم یا قهوه ای تیره و مشکی پر کلاغی، رنگ های عالی خواهند بود. می توانید سایه های گرم تری از مشکی طلایی و رنگ های گرم را نیز به آن اضافه کنید.

 

 

 

تاثیر آرایش های متناسب را دست کم نگیرید

چیزی که در مورد زیباتر شدن رنگ مو اثر دارد، آرایشی است که روی صورت می نشیند. در کنار رنگ پوست، بررسی نوع وسایل آرایشی و تناژ رنگی که استفاده می کنید، به بهتر یا بدتر کردن تاثیر رنگ مو روی پوست تان کمک می کند.

بنابراین در همان حین که به دنبال انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست خود هستید، حتما به آرایشی که در طول روز انجام می دهید هم دقت کنید. زیرا ممکن است استفاده از سایه، رژ لب یا رژ گونه نامناسب و نامتناسب با رنگ موی خود، زیبایی و جذابیت آن را کاهش دهید.

 

 

 

همیشه رنگ مو همان چیزی نمی شود که می خواهیم!

بدون شک بیشتر خانم ها بر این موضوع واقف هستند که رنگی که شما انتخاب کرده اید، حتما روی موهای شما هم همان نخواهد بود. دلیل این امر تفاوت نژاد، رنگ پوست و نوع موی شما است.

موهای سفید سخت رنگ می گیرند، موهای مشکی نیاز به دکلره دارند و در هر حال برای این که رنگ درخواستی شما در بیاید، باید با یک آرایشگر حرفه ای صحبت کنید. حتی می توانید رنگ  موهای خود را به صورت آنلاین سفارش داده و از رنگ هایی با کیفیت قابل اعتماد استفاده کنید.

چیزی که کمتر کسی به آن توجه می کند، کیفیت رنگ مو است. بدون شک رنگ های باکیفیت شانس بیشتری به شما می دهند که موها آسیب نبیند و بدون نیاز به دکلره و … موی شما را به رنگ مد نظرتان در بیاورد.

 

 

 

نتیجه نهایی

این یک واقعیت است که رنگ ها جذابیت خاصی به زندگی ما می بخشند. این واقعیت در مورد رنگ موها نیز صادق است. معمولا خانم ها برای ایجاد تغییر اولین کاری که می کنند، موهایشان را رنگ می کنند.

اما انتخاب رنگ موی مناسب از هرچیزی که فکرش را بکنید مهم تر است. در این مطلب سعی کردیم ابتدا به شما کمک کنیم رنگ پوست خود را تشخیص دهید و سپس بهترین رنگ مو برای انواع رنگ پوست ها را نیز به شما معرفی کردیم.

انتخاب یک رنگ موی مناسب، می تواند شما را جوانتر و شاداب تر نشان داده و زیبایی های صورتتان را بیشتر به نمایش بگذارد. این بار که خواستید موهایتان را رنگ کنید، مطمئن شوید که یک رنگ مناسب انتخاب کرده اید و از جادوی رنگ ها و تناسب آن با تناژ رنگ پوست خود لذت ببرید.

برو به بالا