بهترین برندهای رنگ مو برای موهای سفید

با افزایش سن و سفید شدن موها، ساختار و بافت ساقه آن‌ها نیز تغییر می‌کند. در واقع وقتی صحبت از موهای خاکستری می‌شود، می‌توان بدون ایجاد هیچ تغییری آن‌ها را پذیرفت و از زیبایی طبیعی و درخشش نقره‌ای آن‌ها لذت برد و یا آن‌ها را رنگ کرد. موهای سفید به راحتی هر رنگی را قبول نمی‌کنند؛ به همین دلیل است که افرادی که رنگ موهایشان سفید شده، اغلب از رنگ نگرفتن بخشی از موها یا تیره و روشن شدن موهایشان شکایت دارند. در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای رنگ مو برای موهای سفید را به شما معرفی کنیم و درباره ویژگی‌های هر کدام برایتان بنویسیم تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان رنگ‌های مورد علاقه خود داشته باشید.

دلایل سفیدی مو

علت سفیدی مو از بین رفتن تدریجی رنگدانه است که توسط ملانوسیت‌ها تشکیل می‌شود. با افزایش سن، ملانوسیت‌ها از کار می‌افتند، هیچ رنگدانه‌ای تولید نمی‌کنند و موهای بی‌رنگ شروع به ظاهر شدن می‌کنند. این‌ها همان موهای خاکستری یا سفید هستند.

با این حال این تغییر تنها مربوط به رنگ نیست بلکه ساختار مو نیز تغییر می‌کند و بر روند بی‌رنگ شدن آن نیز تأثیر می‌گذارد. با گذشت زمان، فولیکول‌های مو چربی کمتری تولید می‌‌کنند، بنابراین موهای خاکستری ضخیم‌‌تر، خشک‌تر و انعطاف ‌پذیرتر می‌‌شوند و در نتیجه رنگ کردن موهای خاکستری اغلب پیچیده‌‌تر می‌‌شود. اما رنگ‌‌های مدرن و پیشرفته امروزی می‌توانند با بافت مو بازی کنند و بهترین نتیجه را رقم بزنند.

انتخاب رنگ موی مناسب

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب رنگ مو، تناسب رنگ مو با رنگ پوست شما است. احتمالا بارها برایتان پیش آمده که پس از دیدن رنگ موی یکی از دوستانتان به آن رنگ علاقه‌مند شده باشید اما وقتی همان رنگ مو را روی موهای‌ خودتان امتحان می‌کنید، از نتیجه‌ آن راضی نیستید. دلیل این نارضایتی این است که آن رنگ مو متناسب با رنگ پوست شما نیست. پس در انتخاب رنگ مو حتما اول به رنگ پوست خود دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که چهره‌ شما را بازتر و جوان‌تر نشان دهد.

هم‌خوانی رنگ مو با رنگ پوست بحث بسیار گسترده‌ای است و نکات بسیار مهمی دارد. اما می‌توانیم به طور خلاصه به آن اشاره کنیم. یک راهکار ساده برای تشخیص رنگ پوست، مشاهده رنگ رگه‌های روی پوست است. اگر این رگ‌ها رنگ آبی باشد، پوست شما سرد و اگر رنگ‌ها به رنگ سبز باشند، پوست شما گرم است.

  • بر همین اساس اگر رنگ پوست شما گرم است، بهترین رنگ مو برای شما، رنگ‌های قهوه ای و مشکی خواهد بود. همچنین رنگ‌هایی که تناژ بلوطی و یا شکلاتی تیره دارند انتخاب‌های مناسبی برای شما هستند.
  • اما اگر رنگ پوست شما سرد است، بهترین رنگ مو برای شما رنگ‌های روشن متناسب با رنگ پوستتان است. اگر رنگ پوست شما خیلی روشن است، توصیه می‌کنیم به سراغ رنگ موهای تیره به خصوص مشکی نروید. بهترین گزینه برای شما، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر مانند قهوه‌ای و رنگ‌هایی که تناژ کاراملی، عسلی و طلایی دارند، هستند.

تاثیر رنگ پوست سرد و گرم در خرید بهترین رنگ مو

یک باور غلط که در هنگام خرید رنگ مو وجود دارد این است که حتما باید از رنگ موهای خارجی استفاده کنیم تا به موهای خوش‌رنگ و خوش‌حالت دست پیدا کنیم. این باور درستی نیست. بهتر است بدانید که پایه‌ رنگ موهای خانم‌های ایرانی قرمزی دارد و با پایه‌ رنگ موی خانم‌های اروپایی بسیار متفاوت است.

پس به خاطر داشته باشید که رنگ موهای خارجی برای پایه‌ موهای روشن و رنگ موهای ایرانی برای پایه‌های قرمز مناسب است. پس نمی‌توان گفت برای داشتن رنگ مویی مرغوب حتما باید از برندهای خارجی استفاده کنیم.

نکات مهم در رنگ کردن موهای سفید

اگر به دنبال یک رنگ مو زیبا برای موهای سفید خود هستید لازم است چند نکته مهم را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

1. زمان

هنگام رنگ کردن موهای خود عجله نکنید. راحت باشید، یک تایمر در دست بگیرید و این کار را با حوصله انجام دهید. هنگامی که موهای خود را رنگ کردید، هر 15 دقیقه آن را بررسی کنید تا ببینید آیا به رنگ مورد نظر رسیده است یا خیر.

علاوه بر این موهای خاکستری بسیار سرسخت هستند بنابراین برای تثبیت آن‌ها باید از رنگ‌های دائمی استفاده کنید و در انتخاب یک برند باکیفیت حساسیت به خرج دهید.

2. رعایت تکنیک‌های رنگ مو

اگر موهای خود را در خانه رنگ می‌کنید، لازم است تکنیک درست رنگ کردن و ترکیب کردن مواد را به طور کامل یاد داشته باشید. تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهتر رنگ کردن موهای خود استفاده کنید. اما اگر تخصصی در این زمینه ندارید بهتر است آن را به یک آرایشگر متخصص بسپارید.

3. انتخاب رنگ مو

هنگام انتخاب رنگ موی زیبا برای موهای سفید، باید به رنگ پوست و نوع موها توجه کنید. اگر پوستی با تن گرم دارید، باید رنگ های گرم را انتخاب کنید، اما اگر پوستی با تن سرد دارید، به رنگ‌‌هایی با تناژ سرد نیاز دارید. افرادی که رنگ پوست خنثی دارند می‌توانند از هر دو استفاده کنند. همچنین به جنس و نیاز موی خود نیز توجه کنید.

4. آماده سازی مو

قبل و بعد از رنگ کردن موهای خود را آماده کنید. سعی کنید به کمک روغن، ماسک مو و سرم‌های پروتئینی مختلف مرتبا موها را تقویت کنید. به این ترتیب وقتی از مواد شیمیایی مانند دکلره استفاده می‌کنید، موها آسیب زیادی نمی‌بینند.

5. رنگ کردن مو در نور مناسب

هنگام رنگ کردن موهای خود، مطمئن شوید اتاقی که در آن هستید کاملاً روشن است. سعی کنید موهای خود را در طول روز رنگ کنید زیرا بررسی رنگ آن در نور طبیعی بسیار راحت‌تر است. اگر ناچار هستید این کار را هنگام شب انجام دهید، تمام چراغ‌های اتاق را روشن کنید.

6. محصولات مناسب

در کنار خرید یک رنگ موی زیبا برای موهای سفید خود، حتما برای مراقبت‌های بعدی شامپو، نرم کننده، سرم و سایر محصولات مخصوص موهای رنگ شده را نیز تهیه کنید.

این محصولات دارای ترکیباتی هستند که از محو شدن آسان رنگ مو جلوگیری می‌کنند. برای اطمینان از اینکه کدام محصول برای شما مناسب است، با یک آرایشگر یا متخصص مراقبت از مو مشورت کنید.

7. تست رنگ مو

رنگ مو حاوی مواد شیمیایی و ترکیباتی است که می تواند باعث واکنش‌های نامطلوب یا آلرژیک شود. همیشه قبل از استفاده کامل از رنگ مو ابتدا یک تست کوچک انجام دهید.

کمی از رنگ را پشت گردن یا ساعد خود بمالید؛ صبر کنید تا ببینید آیا قرمزی، تورم یا سوزش رخ می‌دهد یا خیر. اگر چنین مشکلی پیش آمد، قبل از ادامه کار با یک متخصص پوست مشورت کنید.

8. محافظت در برابر رنگ

هنگام رنگ کردن موهای خود از کاورهای پلاستیکی استفاده کنید تا لباس‌های خود را لکه دار نکنید. همچنین حتما از دستکش استفاده کنید تا پوست شما آسیب نبیند. پوست نزدیک به ریشه مو مانند پیشانی، گوش ها، گردن و … را با یک کرم پوشش دهید. این کار از لکه شدن پوست جلوگیری می‌کند.

معرفی بهترین برندهای رنگ مو برای موهای سفید

بهترین برندهای رنگ مو برای موهای سفید

رنگ موی دوماسی

یکی از برترین برند‌های رنگ مو برای موی سفید، رنگ موی دوماسی نیز است. از ویژگی‌های مهم این برند پوشانندگی بسیار بالای آن است که برای افراد سخت‌پسند مناسب است. مواد اولیه این رنگ مو توسط شرکت فرانسوی ساخته می‌شود و به همین دلیل کیفیت بالایی دارد.

رنگ موی دوماسی حاوی 3 نوع روغن نارگیل ، بادام و زیتون است و موهای شما را از آسیب‌های جدی در امان نگه می‌دارد و شادابی و طراوت را به موهای شما با می‌گرداند. کاتالوگ رنگ موی دوماسی تنوع زیادی از رنگ موها را دارد. رنگ موی دوماسی با حجم تیوپ 120 میلی لیتر مناسب برای آقایان و بانوان تولید می‌گردد.

رنگ موی اسکالیم

یکی از بهترین مارک‌های رنگ مو برای مو سفید زنانه اسکالیم است. این برند نیز به تولید محصولاتی با کیفیت و دارای قدرت پوشانندگی بسیار بالا می‌پردازد. کافی است رنگ موی مورد علاقه خود را از میان محصولات اسکالیم انتخاب کرده و با اکسیدان مناسب ترکیب کنید. خواهید دید که موها به بهترین شکل ممکن رنگ گرفته و یکدست خواهند شد.

ماندگاری این رنگ مو بسیار بالاست و لازم نیست با هر بار شستشو نگران کم‌رنگ شدن آن باشید. همچنین استفاده از مقدار بسیار کم آمونیاک باعث درخشندگی و سلامت بیشتر موهای شما خواهد شد. در رنگ موهای اسکالیم برای تغذیه هر چه بهتر موها و حفاظت از ساختار آن‌ها در برابر عوامل خارجی، از انواع مواد گیاهی مفید و به ویژه روغن آرگان استفاده شده است. روغن آرگان به تنهایی یک آبرسان قوی  است و می‌تواند ظاهری خیره کننده به موهایتان ببخشد.

رنگ موی زی فام

یکی از بهترین برندهای رنگ مو برای مو سفید در بانوان، رنگ موی زی فام است. این رنگ مو که به شکل کیت هم ارائه می‌شود و حاوی مواد ضروری مثل اکسیدان است، تضمین می‌کند که 100 درصد موهای سفید را پوشانده و رنگی یکدست و جذاب را به جا خواهد گذاشت.

از دیگر مزایای این رنگ مو دادن درخشندگی به موهاست که برای خانم‌های بسیاری یک گزینه دوست داشتنی به شمار می‌آید. همچنین زی فام در ترکیب رنگ موهای خود از انواع مواد مغذی استفاده کرده و کمترین آسیب را در حین رنگ کردن، به موها خواهد رساند. فرمولاسیون محصولات این برند از آسیب دیدگی موها در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز جلوگیری کرده و موهایی سالم را برایتان به ارمغان خواهد آورد. پیشنهاد می‌کنیم استفاده از محصولات با کیفیت این برند ایرانی را امتحان کنید.

رنگ موی بیول

رنگ موی بیول، یک رنگ موی بسیار خوب با قدرت پوشانندگی بالا است که می‌تواند موهای خاکستری و سفید را به خوبی بپوشاند. نکته جالب درباره محصولات متنوع این برند، متنوع بودن درصد پوشانندگی بر اساس نوع رنگ انتخابی است.

برای مثال رنگ فندقی این برند با پوشانندگی 85 درصدی در گروه انواع رنگ مو برای موهای سفید قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که رنگ بلوند مرواریدی آن 95 درصد قابلیت پوشانندگی موهای خاکستری را دارد. بنابراین می‌توانید اطلاعات واقع بینانه درباره هر کدام از رنگ موهای این برند را تنها با توجه به توضیحات روی بسته بندی به دست آورده و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید.

در فرمولاسیون رنگ موهای بیول از کراتین هیدرولیز شده استفاده شده است. استفاده از کراتین هیدرولیز شده نه تنها باعث تغذیه موها و درخشندگی آن‌ها می‌شود، بلکه مانع از وز کردن نیز خواهد شد. بنابراین بعد از استفاده از این رنگ مو می‌توانید تا مدت‌ها از داشتن موهای درخشان و نرم لذت ببرید. رنگ موی بیول یک رنگ مو برای مو سفید مردانه و هم زنانه به شمار می‌رود.

رنگ موی نیو پرستیژ کالر

این مارک، یک برند جدید ایرانی است و با به کارگیری بهترین مواد و تکنولوژی روز دنیا کمترین آسیب را به موی شما وارد می کند ، این رنگ مو برای مو سفید در آقایان نیز مناسب است. رنگ موی پرستیز دارای روغن آرگان می باشد و از خشکی و شکنندگی موی شما جلوگیری می کند و براقیت و درخشندگی خاصی به آن می بخشد. آمونیاک استفاده شده در آن بسیار اندک است. بنابراین آسیب به موهای شما را کمتر می کند.

این رنگ مو دارای 10 تناژ رنگی است ، بنابراین انتخاب زیادی برای شما وجود دارد و طرفداران زیادی را دارد.رنگ موی پرستیژ حاوی روغن آرگان و ویتامین c است .و همچنین کراتین موجود در رنگ مو باعث نرمی و لطافت مو می شود. از ویژگی های مهم این رنگ مو ، پوشاندن کامل موهای خاکستری است و اثر حفاظتی در برابر نور خورشید دارد.

رنگ موی گانسا

رنگ موی گانسا توسط شرکت کار آسای اسپانیا تولید ، و از برندهای ایرانی است.و توانسته اعتماد بسیاری از مصرف کنندگان را نسبت به کیفیت خود جلب کند. تهیه مواد اولیه ی این رنگ مو توسط کشور اروپایی بوده است و در کشور ایران با آزمایش متخصصان ایرانی تولید میگردد.

رنگ موی گانسا با تیوپ هایی در حجم 100 میلی لیتر و در تنوع رنگی خیلی بالایی تولید میگردد . افراد با انواع موهای تیره تا روشن می توانند از این رنگ مو استفاده کنند.رنگ موی گانسا حاوی جوانه گندم، ویتامین c، آلوئه ورا، کراتین و روغن کنجد است که از خشکی و شکنندگی مو جلو گیری می کند و از موهای شما محافظت می کند.

رنگ موی فورگرلز

فور گرلز یکی از انواع مناسب رنگ مو برای موهای سفید هم به شمار می‌آید. اگر دوست دارید پوشانندگی بالا را تجربه کنید و در عین حال موهایی درخشان به دست آورید، فور گرلز می‌تواند انتخاب درستی برای شما باشد؛ به ویژه که در فرمولاسیون خاص خود از کراتین به عنوان تغذیه کننده و درخشان کننده مو استفاده کرده است.

همچنین خوب است بدانید که فور گرلز رنگ مویی نیست که با هر بار حمام رفتن نگران محو شدن آن باشید؛ چون دوام و ماندگاری بالا یکی از ویژگی‌هایی است که این برند خود را با آن تعریف می‌کند. نکته مثبت دیگری که باید درباره محصولات این برند بدانید استفاده از دو گیاه آلوئه ورا و اسطوخودوس در ترکیباتشان است که علاوه بر آبرسانی و جلوگیری از التهاب کف سر، رایحه تند رنگ را پوشانده و مانع از اذیت شدن شما در طول مدت زمانی می‌شود که رنگ روی موهایتان قرار دارد.

رنگ موی مارال

این مارک ایرانی ، رنگ موی طبیعی است که طرفداران زیادی دارد و اگر دنبال رنگ مو برای مو سفید در بانوان هستید گزینه مناسبی محسوب می‌شود. رنگ موی مارال به موی شما شفافیت و درخشندگی می‌دهد و اثر محافظتی بر موی شما دارد. در مواد این رنگ مو، سیلیکون به کار رفته است که از کدر شدن مو جلوگیری و موی شما را براق و درخشان می‌کند.

به دلیل طبیعی بودن این رنگ مو، هیچ تفاوتی با موی طبیعی ندارد. رنگ موی مارال حاوی روغن بادام و ویتامین c است که از شکنندگی و خشکی مو جلوگیری می‌کند و در برابر آسیب‌های مو محاظت می‌کند. دارای پوشانندگی قوی است، موهای خاکستری را به طور کامل می‌پوشاند و ماندگاری طولانی نیز دارد. طیف های رنگی زیادی دارد که سلیقه های مختلفی را جوابگو است.

برو به بالا